Alpine CDE-103BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alpine CDE-103BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Krystyna 10-03-2010
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Sinds 2 weken in het bezit van een Alpine 103BT. Niets anders dan lof over deze radio/CD. Ik was eerst in het bezit van een Pioneer 9800BT. Deze 3 jaar gehad waarvan eerst het display kapot ging en daarna gaf hij helemaal de geest. Reparatie was erg duur en dan toch maar deze Alpine gekocht. Ik was bang dat het qua geluid enz.veel minder zou zijn, maar het tegendeel is waar. Het geluid van de radio is beter dan van de Pioneer en de cd speler doet er zeker niet voor onder. Ook de telefoon werkt er perfect op. Ik zou niets negatiefs kunnen bedenken. Een koopje vergeleken met de Pioneer. Degelijkheid kan ik geen oordeel over geven.

hansis 02-09-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Vandaag deze radio laten inbouwen.
Achteraf heel blij dat ik het door een autoshop heb laten doen.
Alles is perfect verlopen, men nam de tijd om mij e.e.a. uit te leggen over de bediening, de telefoon werd aangesloten en getest.
Kortom een hele goede service, en het nam mij als leek op inbouw gebied veel werk uit handen.
Natuurlijk betaalde ik iets voor het inbouwen, maar ik heb mijn tijd hierdoor heel nuttig voor andere zaken kunnen besteden, en toen ik na 2 uur terugkwam was het al klaar.
Daarom zeg ik tegen iedereen die er tegenop ziet om het zelf in te bouwen: laat het door een specialist doen.

Richard_1976 13-07-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Deze autoradio nu een week in het bezit. Heel erg tevreden over het apparaat. Wat een verbetering t.o.v. mijn oude JVC.

Het enige minpunt wat ik tot nu toe ervaren heb is dat er geen verloop meegeleverd is voor de antenne. Bij de verkoop is ook niet aangegeven dat dit wellicht noodzakelijk is.

benk38 05-07-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Iets meer dan een maand in het bezit van een CDE-103BT. Ben er zeer tevreden over. Uitstekend prijs-kwaliteit verhouding!!! BlueTouth carkit werkt, middels meegeleverde microfoon, uitstekend. Het via de USB aansluiting afluisteren van spraak of muziek functioneert probleemloos.
Klein min-puntje. Door de volumeknop in te drukken kan o.a. de toon, balans etc. geregeld worden. Dat gebeurd soms ongewild wanneer je het volume wild veranderen.
Een echte aanrader.

tsjukkie 30-06-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Ik heb vandaag de Alpine CDE-103BT aangeschaft. Hij pakte mijn Nokia in een keer. De carkit doet het uitstekend. Ik kom aan de andere kant luid en duidelijk over. Ik vind de bediening gemakkelijk. Zonder dat ik de boekjes er bij heb gehad heb ik alles kunnen vinden. Ik heb geen I-pod, dus hier heb ik geen ervaringen mee...

Henricus 19-06-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Mijn vorige radio had geen AUX ingang en de carkit haperde ook geregeld. Daarom ben ik voor de Alpine gegaan. Mede door de goede recensies. Alle goede punten ben ik het mee eens. Dat de menu structuur niet logisch is vind ik reuze meevallen. Volgens mij is dat meer gewenning.
Heb deze bij Autoshop de Tijger besteld afgelopen zondag en had hem dinsdag al in huis. Klasse! Installatie ging vlotjes. Meeste werk was de bedrading van de microfoon. iPod kabel heb ik er ook bij aangeschaft en die ligt in mijn handschoenenkastje.
De radio werkt goed en ook de iPod bediening gaat goed en snel.
Het 'pairen' van de telefoon gaat ook erg makkelijk. Helaas moet ik met mijn telefoon 1 voor 1 de nummer overzetten. Ik had hier al een vraag over gesteld maar heb zelf inmiddels het antwoord gevonden. Zie: http://www.alpine-europe.com/fileadmin/PDF/support/Germany/Bluetooth_Kompatibilitaet/Bluetooth%20Compatibility%20for%20103BT%20104BTi.pdf

Paddy 18-05-2009

Hoi,

Eerst een kersverse eerste impressie van de Alpine CDE-103BT

Vandaag is de Alpine geinstalleerd in mijn Caddy.
Heb er nog niet veel mee gedaan, maar op het eerste gezicht/gehoor is het een puik ding.
Had eerst de standaard VW radio in mijn auto zitten, maar die is heel dof van geluid en hoort heel goedkoop aan.
Geluid is heel zuiver, speakers worden nu ten volle benut.
bass/treble en de hele reutemeteut is uitgebreid in te stellen.
Bluetooth mike zit bij mij boven mijn spiegeltje, je kan hem zelfs nog verplaatsen.
Mijn Nokia E63 werd in 1X herkend en zonder problemen gepaired.
Ben SH, dus je begrijpt dat ik heel blij ben met het Tel geluid op mijn auto speakers (veel beter dan mijn vorige carkit(Parrot red.).

Wordt vervolg.
Paddy out

Jos69 08-04-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Ik zocht een radio, met bluetooth carkit voor in een Vito bedrijfsbus.

Lastige hiervan is dus het omgevingsgeluid, dus alle radio's met interne microfoon vallen al direct af.
Heb dus gekozen voor deze Alpine... En ik moet zeggen: SUPERDING.
Ben handsfree goed verstaanbaar, ondanks het omgevingsgeluid van de bus. Ik kan de andere kant ook goed verstaan, doordat het geluid door de (standaard) speakers erg goed is.

Bediening is goed te noemen, al kom ik 1 praktisch probleempje tegen: Te;efoonboek aankiezen werkt goed via de volumeknop, alleen zit met de bediening daar je eigen hand voor zodat je het display moeilijk kan zien. (Enigste kleinigheidje).

Ben er erg blij mee, en het ding werkt boven verwachting goed. Zelfs in een rumoerige bus.

Apachenl 22-03-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Ook mijn eerste ervaring met Alpine. Voorheen radio's in de auto gehad van Pioneer, Sony en Blaupunkt.

Ik heb voor de Alpine CDE-103BT gekozen i.v.m. de Parrot Bluetooth.

De Parrot Bluetooth werkt super! Eenmalig instellen en iedere keer als ik in de auto stap, wordt de verbinding automatisch ingesteld. Het telefoonboek wordt automatisch gesynchroniseerd.

Ook super is dat deze Alpine overweg kan met Voice Dailing van Nokia (ik heb zelf de Nokia 3500 Classic). Druk op de telefoonknop van de radio, roep de naam, en het systeem begint te bellen. IDEAAL.

De microfoon is door de installateur netjes weggewerkt boven de binnenspiegel.

Kleur toetsen zijn in te stellen in blauw, groen, amber, rood. Past goed bij VW blauw/rood.

Genoeg mogelijkheden (voor mij wat teveel....)

Geluid is, door de standaard speakers (4 stuks)warm en vooral erg zuiver.

Al met al erg gelukkig met deze aankoop. Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen, maar gezien de reputatie van Alpine zal dit dik in orde zijn.

jzn 17-02-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Dit is mijn eerste ervaring met Alpine. Ik kan hem niet als negatief bestempelen, maar helemaal lyrisch ben ik er ook niet van.

De pluspunten:
Werkt uitstekend met mijn iPhone: telefoonboek + browsen. Hij kan helaas niet voicedailen omdat de iPhone de uitgebreidste bluetooth niet ondersteunt.

Geluid is vrij aardig.

Kleuren van de ledjes zijn in te stellen in de kleur van je dashboard.

De minpunten
Soms onlogische menustuctuur.

Als je op de volumeknop druk zit je voor 8 seconden vast aan een subwoofer menu. Keer op keer druk ik hier per ongeluk op en kan ik 8 seconden niks doen.

Via de usb stick geeft hij vaak de melding Unsupported en dan duurt het even voor hij naar de volgende song gaat.

Carkit kwaliteit is bij 120 km/s niet altijd optimaal. De andere kant verstaat mij vaak niet. Als ik stil sta of langzaam rij is dit geen probleem. Ik heb een Opel Astra uit '01 en is vrij stil.

Ik vind de radio niet perfect, maar slecht kan ik hem zeker ook niet noemen. Als ik weer voor de keus zou staan, weet ik niet of ik hem genomen had. Het punt is dat er verder geen concurrentie in dit segment zit: iPhone ondersteuning. Gelukkig zit dat wel snor!

faysan 07-02-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

heb vandaag net de radio gekocht en het overtrof mijn verwachtingen.
het geluid is voortreffelijk, had hiervoor een blaupunkt radio maar dit is wel 10 keer beter en dat met de originele luidsprekers.
de BT functie werkte direkt alleen had ik wat problemen om mijn contacten (telefoonboek) op de radio te krijgen.(N95)
maar toch gelukt.
verder veel mogelijkheden ook een fader zit er op, dus je kunt de voor en achter boxen instellen zoals je wilt en de subwoofer kun je in of uitschakelen, en nog veel meer te veel om op te noemen.
maar het belangrijkste voor mij is dat de carkit perfect werkt zowel voor bellen als gebelt worden.

erikvuur 28-01-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-103BT

Mooi en vol geluid in een auto heb ik altijd belangrijk gevonden. De Bose systemen in bijv. Audi geven lage tonen mooi rond en midden en hoog zuiver. De Sony radio in de auto van mijn moeder (Opel Corsa) gaf dan ook een matig resultaat. Front-aux handig voor iPod en Mp3 cds zijn fijn. Maar geluid bleef matig, zelfs met andere speakers van Pioneer.

Mijn eigen auto (BMW e36) gebruik ik voor mijn IT bedrijf en maak dus genoeg kilometers. Echter de originele radio met cassete zat er nog in. Graag wilde ik CD/mp3/carkit hebben..en dus daarom voor Alpine gekozen.
De interne Parrot carkit met losse microfoon is perfect. Bladeren door het telefoonboek is echt makkelijk.

Ook handig is het in meerdere kleuren in te stellen toetsverlichting. Amberkleurig voor BMW is standaard. Samen met de originele speakers geeft deze radio boven verwachting goed geluid. Zelfs op hogere volumes blijft het zuiver. Een echte aanrader...en zeker voor de ondernemer!